Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

maguscogLegutóbb harcrendszert terveztünk, és jött egy csomó like, pár share. És jött egy érdekes komment is. A komment kicsit furcsa volt, mert egyetlen döntési lehetőségről beszél, miközben már a leírt cikk is több lehetőséget nevezett meg. De amikor sok mindent képzettségpróbához kötünk, akkor máris döntési helyzet a mégis melyik képzettséget használjuk. A Facebookon volt olyan, aki jobban kérdezett vissza: Lényeg, fájdalomtűrés és harci tartalék miért egyszerűbb és gyorsabb, mint ahol csak 2 van: ÉP és FP. Az SFÉ, az átütőerő, a kezdeményezés, a kötelező ÉP vesztés és egy csomó szabály hiányára mutattam rá. A visszavonulás vagy harc folytatása (folyamatos helyzetértékelés alapján) ismét döntési lehetőséget, döntési szituációt jelent. Fel lehet kapni tárgyakat, ki mit veszit, sok az új taktikai lehetőség, de ezek többsége nem osztásról szorzásról szólt, hanem a karakter kijátszásáról. Utaltam a lényegre, de nem mondtam ki. Majd jött a mostani hét, és mint sok esetben előbb foglalkoztam az aktualitással, majd utána kezdtem el itt megírni a megoldást. Csakhogy ezen a héten más adta az aktualitást. 

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

utestavA Második Esély projekt kapcsán a kezdetekben megírtam egy cikket. Azt vizsgáltam meg benne, hogy technikailag és üzletileg kivitelezhető-e a k100 alapú rendszer, ha nem akarjuk, hogy okostelefonos kockadobó előkerüljön a játék alatt. Sokan ünnepeltek: Milyen jó, akkor a K100 mellett teszem le a voksom. Nem nyert. Jött a következő cikk. K6, K100. Megoszlás és a játék hangulata. K100 sok hibáját javítjuk jöhet a K100 alapú rendszer. Van aki ezt biztosra gondolta. nemrég viszont megírtam azt, hogy ez még közel sem olyan biztos. Hiszen a rendszert fel kell építeni. És nem biztos, hogy sikerül. És sokan nem tudják, hogy mennyi lépés van addig. De példát írtam bele, hogy sok kérdésben miért és hogyan döntöttem. Két dolgot nem tehetek meg. Az egyik, hogy ezeket kihagyom a Második Esély projekt kapcsán leírtak közül. A harmadik, hogy a "save as copy" után rögtön megjelent állapotba teszem a cikket elfelejtve, hogy itt például nem a kérdőívről, nem az AD&Ds példákról van szó. 

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

chartTudom, ott a "Mi ez az egész?" doboz, és benne leírom, hogy a cél az, hogy a K6 alapú megoldás kudarca esetén legyen Második Esély és ez már látszólag eldönti azt, hogy K6 vagy K100 legyen. Tényleg? Az előző cikkemben rámutattam arra, hogy számos esetben kérdéses, hogy a K100 mennyibe kerül üzletileg. Persze van aki szerint megoldás, hogy a könyvhöz csomagoljuk a kockát. Csakhogy ez a megoldás nem megoldás, hiszen legalább 3 olyan esetet meg tudok nevezni amikor nem működik és nem működhet. Az első ilyen eset az, hogy a játék kipróbálásához szükséges szabályok regényhez vagy novelláskötethez csatolhatók. A pár oldal nem sokat változtat a környéken, ha éppen úgy is van még hely a felhasznált nyomdai íven. Itt a csatolt kocka sok könyvesboltot is zavarna. De még nagyobb gond, hogy a könyvtári példányok olvasóihoz nem jutna el. Könyvtár pedig még ma is létezik. Antikvárium is.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

magaielmelet vennAmikor a Delta Vision felvetésére, hogy házi rendszereket is vártak jeleztem sok embernek van / volt kész rendszere, de nem küldték el ezért / azért. A várt anyagok kapcsán említésre került egy koncepció: A régi rendszer tuningolása. Ez az ötlet szemben áll az új rendszer fejlesztésének az irányával. Ilyen pedig pláne van. Hiszen a többség módosított tuningolt rendszert játszik, sok a kedvenc háziszabálya. Pillants kicsit balra kérlek. Az ábra egy olyan dologra mutat, ami számomra fontos a M.A.G.U.S.-ban. De a fiatal szerepjátékosok többsége eleinte nem ilyen kérdésekkel foglalkozik, hanem lazábban, a karakter kapcsolataira egyéniségére figyelve játszik, sokszor egy fórumon vagy chaten. A komolynak látszani akaró vaskos szabálykönyvek kora lejárt, és sokszor az lenne a kérdés: Hogyan lehet egy kezdőnek pár oldalból játszani. Olyan eszközökkel amik rendelkezésre állnak. Amik szinte bárkinek, bárhol rendelkezésre állnak, akkor is, ha az illető először találkozik szerepjátékokkal.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Sokan csodálkoztak, hogy a Delta Vision a szerepjáték kiadása kapcsán nem nyereségről beszélt. Pedig bölcsen tették. Régi marketinges mondás: Ha valamit ingyen kapsz, akkor a termék te vagy. Amikor minden fansite, az "ellenségesek" is, a sokak által lenézettek megkapták a lehetőséget az ingyenes, nem kereskedelmi célú kiegészítőkre, akkor a jogtulajdonosok a brandet sokszor életben tartó tartalmat vásároltak. Jót és rosszat vegyesen. És szándokosan volt ez így. Mert milyen a jó tartalom? Vagy ami még fontosabb kérdés: milyen a rossz tartalom? Szerintem mondjuk az utóbbira példa egy átgondolatlan, tápos új kaszt. Mások szerint, pedig egy általam megírt nem kellően strukturált cikk.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

A játék és a szabályok alkotta játékrendszer sok esetben olyan fogalmakat is használ amik megértése nem mindig magától értetődő. Részben azért, mert a köznapi jelentéstől eltérő jelentést is birtokolhatnak (például a dobókocka nem mindig kocka alakú) részben pedig, mert a többi játékrendszer, a piacon elérhető különböző kiadások értelmezésétől is eltérhetünk. Az alapfogalmak megismerése ezért is fontos.

Subcategories

Kereső

Bejelentkezés

Útvonal

Cookie kezelés

Aktuális gondolatok

Ha saját szerepjátékot alkotnál, legyen az első kérdés az: Van-e valami olyan játék, amivel játszanál, de nem elérhető a piacon?

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.